Valentijnsdiner: er weer even uit

22 februari 2024, 09:00
Burgemeester Marco Oosterwijk opende het Valentijnsdiner.

Gezellig samen eten en van muziek genieten: bijna honderd senioren waren vorige week vrijdag in Villa California voor het jaarlijkse Valentijnsdiner.

Met advocaat met slagroom werden de senioren vrijdag welkom geheten in Villa California. Burgemeester Marco Oosterwijk opende het feestelijke diner, dat werd bereid en geserveerd door vrijwilligers en ondernemers die in Villa California gevestigd zijn. Artiest Ger Vos maakte de avond nog gezelliger met zijn Hollandse muziek.

De voornamelijk Ridderkerkse senioren werden met taxi’s opgehaald en weer thuisgebracht. Sommige aanwezigen wonen al jaren in hetzelfde verpleeghuis, maar ontmoetten elkaar voor het eerst tijdens het diner. Zij wisselden telefoonnummers uit om contact te houden. Een paar vrouwen gaf na afloop aan dat hun accu weer opgeladen was.

Verschillende Ridderkerkse bedrijven droegen bij aan de ingrediënten voor de maaltijd. Ook werd van iedereen een portretfoto gemaakt. Deze kregen de senioren na afloop mee naar huis, met chocolade en een plantje gesponsord door Ridderkerkse bedrijven.

De ondernemers van het bedrijfsverzamelgebouw Villa California bieden jaarlijks het diner aan. Dit doen zij als dankbetuiging aan de generatie die Nederland weer heeft opgebouwd na de Tweede Wereldoorlog. Burgemeester Marco Oosterwijk wenste de gasten een fijne avond toe. “U heeft mede gezorgd voor de welvaart die we nu hebben. Daar ben ik u heel dankbaar voor. Het is al Valentijnsdag geweest, maar vandaag laten we met dit diner zien dat we om u geven.”