Staan op uw adres personen ingeschreven die daar niet meer wonen, of krijgt u post van oude bewoners? Heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet meer bereiken? Dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te starten. Wij zoeken uit waar deze personen nu wonen en we vragen hun het nieuwe adres door te geven.

    Aanpak

    U kunt een adresonderzoek online aanvragen. Inloggen doet u met DigiD.
    Aanvragen adresonderzoek

    Regelt u dit liever in het gemeentehuis? Maak dan een afspraak.

    • Bel (0180) 451 234 om een afspraak te maken.
    • Kom persoonlijk naar uw afspraak. Neem het volgende mee:
      • een geldig legitimatiebewijs
      • als u weet om welke persoon het gaat, geeft u ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door
      • er kunnen aanvullende stukken nodig zijn, zoals bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning. Bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.

    Kosten

    Het starten van een adresonderzoek is gratis.

    Termijn

    Het adresonderzoek duurt ongeveer 12 weken. Bij bijzonderheden kan dit langer zijn. Na afloop van het onderzoek ontvangt u bericht over hoeveel personen op uw adres staan ingeschreven.

    Is deze pagina naar wens?