Hieronder vindt u een overzicht van alle teams binnen het cluster Dienstverlening en hun taken.

Backoffice

Team Backoffice houdt allerlei gegevens bij over inwoners, bedrijven en de gemeente zelf. Denk aan:

  • basisregistratie personen
  • burgerlijke stand
  • informatie over verkiezingen
  • informatie over inwoners die Nederlander willen worden (naturalisatie)
  • informatiebeveiliging rondom persoonsgegevens en reisdocumenten

Frontoffice

De medewerkers van de Frontoffice helpen u aan de balie van het gemeentehuis. Zij geven bijvoorbeeld paspoorten en rijbewijzen uit.

Klantcontactcentrum en webcare

Het klantcontactcentrum is het eerste aanspreekpunt voor inwoners, bedrijven en instellingen. Wanneer u het algemene nummer van de gemeente belt, krijgt u een medewerker van dit team aan de lijn. Het team helpt u met het maken van een melding of doen van een aanvraag, voor bijvoorbeeld een paspoort of een vergunning. 

Ontwikkeling dienstverlening

Team Ontwikkeling dienstverlening verbetert de (visie op) dienstverlening binnen de gemeente. Dit gaat bijvoorbeeld over hoe de gemeente inwoners en organisaties aanspreekt. Zowel persoonlijk als digitaal.