De Tegeltaxi

Samen maken we Ridderkerk groener. Heeft u tegels uit uw tuin verwijderd en vervangen door groen? Maak dan gebruik van de Tegeltaxi, die klaarstaat om uw tegels gratis op te halen.
Het enige wat u hoeft te doen, is een afspraak maken. Wees er snel bij, want het aantal beschikbare plaatsen is beperkt.

Let op: u kunt zich uiterlijk 1 week vóór de ophaaldatum aanmelden.

Voorwaarden

Lees eerst goed de voorwaarden door, voordat u het formulier invult.

• U kunt minimaal 1m2 en maximaal 15m2 aan tegels laten ophalen.
  • Verwijderde tegels moeten worden vervangen door gras, planten of bomen.
  • U voegt voor- en na-foto’s toe via het aanmeldformulier.
  • Alleen hele/halve tegels, straatstenen of klinkers zijn toegestaan. Geen gemengd sloopafval zoals beton, grind, zand of asfalt.

Hoe werkt het?

1. Meld u aan voor de Tegeltaxi. Het formulier vindt u onderaan de pagina.
    • Hier geeft u onder andere aan of u tegels of klinkers aanbiedt, wat het aantal is en de grootte.
    • Ook vragen we naar uw adresgegevens.
    • Vergeet ook niet voor- en na-foto’s te maken van de plek waar u de tegels uit heeft gehaald.
  2. Leg uw tegels volgens de instructies klaar. Op de geselecteerde dag haalt de Tegeltaxi uw tegels op.
  3. U dient zich uiterlijk een week voor de ophaaldatum aan te melden.

Instructies klaarleggen tegels

• U kunt de tegels vanaf 16.00 uur vóór de gekozen ophaaldag (niet eerder) aan de openbare weg klaar leggen. De tegels worden tussen 9.00 en 16.00 uur opgehaald.
  • Plaats de tegels dichtbij de rijbaan en zorg dat de chauffeur van de taxi er gemakkelijk bij kan. Maar zorg wel voor dat andere automobilisten geen hinder ondervinden van de geplaatste tegels.
  • Gemeente Ridderkerk kan als dat nodig is contact met u opnemen over uw aanmelding voor de Tegeltaxi.
  • Uw naam, telefoonnummer en de ophaalplek worden gedeeld met de chauffeur van de Tegeltaxi.

Houd er rekening mee dat bij misbruik stortkosten in rekening worden gebracht.

Aanmeldformulier Tegeltaxi

Om gebruik te kunnen maken van de Tegeltaxi, moet u akkoord gaan met de voorwaarden.
Gaat u akkoord met de voorwaarden?(Vereist)
Op welke dag wilt u de Tegeltaxi langs laten komen?(Vereist)

Uw gegevens

Doet u alleen mee of met een groep buren?(Vereist)
Sleep bestanden hierheen of
Max. bestandsgrootte: 64 MB.
    Door op versturen te klikken, geeft u toestemming aan de gemeente om uw reactie te verwerken. En indien nodig contact met u op te nemen over uw reactie. Bent u benieuwd hoe wij met uw gegevens omgaan? Lees dan onze privacyverklaring. Indien blijkt dat uw aanmelding niet voldoet aan de voorwaarden, kunnen we uw aanmelding niet meenemen.

Heeft u vragen over dit formulier? Stuur een e-mail naar duurzaam@ridderkerk.nl.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.