Ondernemers en organisaties (denk aan stichtingen, verenigingen en kerken) loggen in op de website van de gemeente met eHerkenning, de zakelijke vorm van DigiD. Op dit moment hebben zij hiervoor eHerkenning op niveau 1 (EH1) nodig. In 2021 moeten gemeenten en andere overheidsinstanties over op een hoger niveau (EH3). Gemeente Ridderkerk doet dit op 1 juni aanstaande.

De overheid moet zorgen dat inwoners, bedrijven en organisaties hun online zaken met de overheid op een veilige manier kunnen regelen. Een betrouwbare inlog bij online diensten is daarvoor een belangrijke voorwaarde.

Op tijd verhogen naar niveau 3 bij uw eigen leverancier

Vanaf 1 juni hebben ondernemers en organisaties voor het aanvragen van een dienst via de gemeentewebsite EH3 nodig. Dit zorgt ervoor dat gevoelige informatie veilig kan worden verwerkt. Per 1 juli 2021 mag niveau EH1 niet meer en is een hoger niveau verplicht. Dit is geregeld in de Wet digitale overheid.

Verhogen van het niveau van uw eHerkenning regelt u bij uw eigen leverancier van eHerkenning. Doe dit op tijd. Het verhogen van het niveau door de leverancier kan wat tijd kosten.

Meer informatie?

Kijk voor informatie over eHerkenning en het ophogen van het betrouwbaarheidsniveau op de website van eHerkenning op de webpagina's 'inloggen met eHerkenningen 'leveranciersoverzicht'.