Rekenkamercommissie
De rekenkamercommissie ondersteunt de gemeenteraad in zijn controlerende taak. Zij geeft hieraan invulling door:
- de uitkomsten van het beleid en de beleidsuitvoering te toetsen op rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid;
- de raad te voorzien van op onderzoek gebaseerde informatie over de beleidsuitkomsten en beleidsuitvoering;
- waar nodig en mogelijk aanbevelingen voor verbeteringen te doen;
- te streven naar bruikbare producten van hoge kwaliteit en betrouwbaarheid;
- haar werkzaamheden te verrichten in onafhankelijkheid en op objectieve, heldere en integere wijze.
Samenstelling
- De heer J.J. (Hans) Démoed (voorzitter), LinkedIn profiel
- De heer W. (Wilmar) de Lange, LinkedIn profiel
- De heer P.J.M. (Peter) van der Valk, LinkedIn profiel
- Mevrouw C. (Claudine) Garama (secretaris), LinkedIn profiel
Rapporten
Alle rapporten van de rekenkamercommissie zijn openbaar en kunt u vinden in het raadsinformatiesysteem.
Het meest recente rapport is Alles onder controle? (oktober 2020)
Contact
Rekenkamercommissie Ridderkerk
T.a.v. mevrouw C. Garama
Postadres: Postbus 271, 2980 AG Ridderkerk
E-mail: secretarisrkcridderkerk@gmail.com