Wij hebben een aantal veel gestelde vragen voor inwoners, organisaties en ondernemers op een rijtje gezet over bepaalde thema’s in relatie tot het coronavirus en hoe we hiermee omgaan in Ridderkerk. Staat uw vraag er niet bij? Wij zijn telefonisch te bereiken op (0180) 451 243.

Is de gemeente telefonisch te bereiken?

Voor vragen zijn wij telefonisch bereikbaar via het telefoonnummer (0180) 451 234.

Is het gemeentehuis nog open voor afspraken?

Voor uw gezondheid en die van onze medewerkers hebben we onze dienstverlening aangepast. U merkt daar ook in de hal en aan de balie iets van.

  • U kunt aan de balie terecht voor dringende zaken.
  • Alle burgerzakenaanvragen die niet direct noodzakelijk zijn stellen we uit. Samen zoeken we naar een passende oplossing voor uw situatie.
  • De avondopenstelling op maandag en woensdag vervalt.
  • De vrije inloop op woensdag vervalt.
  • Het afhalen van aangevraagde documenten kan tijdens de openingstijden overdag.
  • U kunt op mijnoverheid.nl de status van veel zaken inzien. Via onze eigen website kunt u ook veel producten online aanvragen.

Kan ik met contant geld betalen?

Voor betalingen aan de balie heeft het onze voorkeur dat u met pin betaalt.

Gaat het inloopspreekuur van de wijkteams door?

Het inloopspreekuur van de wijkteams gaat tot nader bericht NIET door. Als u het (aan)meldformulier invult neemt het wijkteam contact met u op. Wilt u liever meteen een persoonlijk gesprek? Belt u dan naar (0180) 451 234. U kunt vragen naar het secretariaat van de wijkteams.

Gaat de gemeenteraadsvergadering door?

Vergaderingen van de gemeenteraad en raadscommissies gaan niet door.

Houdt het college spreekuur?

Het wekelijkse spreekuur van de collegeleden op dinsdag gaat niet door. Hebt u een dringende vraag? Mail of bel dan met het bestuurssecretariaat: Leonie van Wingerden, e-mail l.v.wingerden@ridderkerk.nl / telefoon (0180) 451 710 of Marga Rozendaal, e-mail m.rozendaal@ridderkerk.nl / telefoon (0180) 451 797.