Verkeer en vervoer

Reizen naar werk, familie, of bijvoorbeeld de sportvereniging is een terugkerend onderdeel van ons dagelijks leven. Deze reis moet zo snel, comfortabel en veilig mogelijk zijn.

Fietsen en wandelen

Om dit te bereiken, moeten oversteekplaatsen goed verlicht en veilig zijn. Voet-, fiets- en wandelpaden worden goed onderhouden en waar nodig worden nieuwe paden aangelegd. Sluiproutes en hardrijders pakken we aan.

Openbaar vervoer

We blijven ook inzetten op Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) per bus en bevorderen de inzet van buurtbussen. We vinden het belangrijk dat ouderen mobiel blijven en actief onderdeel uitmaken van de samenleving. AOW-gerechtigden uit Ridderkerk kunnen daarom gratis met het openbaar vervoer van de RET blijven reizen.

Waterbus

We willen daarnaast dat de waterbusverbinding met Ridderkerk goed is en blijft. Het is namelijk een goed alternatief voor de auto. We onderzoeken daarom de mogelijkheden deze vorm van openbaar vervoer te versterken.

Geen items gevonden