Bericht burgemeester na schietincident

14 november 2023, 17:47
Burgemeester Marco Oosterwijk

Maandagavond werd Ridderkerk opgeschrikt door een verschrikkelijk schietincident. Een 18-jarige Ridderkerkse jongen werd rond 19.00 aan de Olmenlaan neergeschoten. Verdrietig genoeg is hij kort na het incident aan zijn verwondingen overleden.

De verdachte meldde zich dinsdag aan het einde van de ochtend op een politiebureau en is daar aangehouden. Het verdere onderzoek vanuit de politie en het Openbaar Ministerie is en blijft in volle gang.

Ik ben enorm geschrokken dat dit soort incidenten plaatsvinden in ons dorp. Ridderkerk hoort simpelweg veilig te zijn. Tegelijk ben ik ook heel verdrietig dat een 18-jarige jongen overleden is en dat zijn geliefden hem nu moeten missen. Daar zijn geen woorden voor. Ik leef zeer met de nabestaanden mee.

Voor nu wil ik Ridderkerkers oproepen: heeft u waardevolle informatie, en dit nog niet met de politie gedeeld, doe dat dan! Informatie delen kan en mag ook altijd anoniem via 0800-7000.

Marco Oosterwijk

Burgemeester Ridderkerk