Buurtpreventie Drievliet - Het Zand 15 jaar

23 november 2023, 09:00
De vrijwilligers van Stichting Buurtpreventie Drievliet - Het Zand die vijftien of tien jaar lid zijn, werden tijdens de avond gehuldigd.

Met het huldigen van haar jubilarissen, muziek, een lezing en een Hollands minibuffet vierde Stichting Buurtpreventie Drievliet – Het Zand zaterdagavond haar vijftienjarig bestaan.

Buurtpreventie Drievliet – Het Zand is door wijkbewoners opgericht om de veiligheid, leefbaarheid en sociale cohesie in de wijk te verbeteren. In Hotel Van der Valk Ridderkerk kwamen de vrijwilligers afgelopen zaterdagavond bijeen om het vijftienjarig jubileum te vieren.

Met een opvallend veiligheidshesje lopen vrijwilligers meerdere keren per week een rondje door de wijk. Ze geven onveilige situaties en aandachtspunten voor onderhoud door aan de gemeente, het waterschap, de politie en/of Wooncompas. De vrijwilligers nemen ook deel aan verschillende maatschappelijke acties en organiseren zelf ook allerlei activiteiten.

Als dank voor hun jarenlange inzet, kregen de vrijwilligers die zich al vijftien of tien jaar inzetten voor de stichting een sculptuur cadeau. Na het huldigen van de jubilarissen genoten alle aanwezigen van een minibuffet en muziek. Ridderkerkse schrijver en fotograaf Teun Rijsdijk gaf een humorvolle en voor de senioren herkenbare lezing over de (on)gemakken in zijn kindertijd.

Wethouder Henk van Os was ook aanwezig tijdens de avond en bedankte de vrijwilligers voor hun jarenlange inzet. “Jullie zijn de oren en ogen van de wijk en daarom onmisbaar voor de veiligheid. Jullie zijn ook een aanspreekpunt voor wijkbewoners die vragen hebben of een verdachte situatie hebben gezien. Bedankt voor jullie bijdrage!”