College bezoekt De Huiskamer van Ridderkerk

11 oktober 2023, 12:45
Het college genoot tijdens hun bezoek aan De Huiskamer van een heerlijke lunch.

Het college van burgemeester en wethouders bracht afgelopen dinsdag een bezoek aan De Huiskamer van Ridderkerk.

Na een grondige verbouwing, werd De Huiskamer aan de Sint Jorisstraat 6 tot 8 eind maart feestelijk geopend. Initiatiefnemers Marinus Roobol en Gerard Rijsdijk gaven het college dinsdag een rondleiding door het volledig vernieuwde gebouw. Ze vertelden enthousiast over de oprichting en activiteiten in De Huiskamer.

De Huiskamer is een plek van ontmoeting, betrokkenheid en hoop. Marinus en Gerard willen via activiteiten verbindingen en het goed samenleven bevorderen. Ridderkerkers kunnen binnenlopen voor een kopje koffie, een praatje of een spelletje. Daarnaast zijn er tal van activiteiten in De Huiskamer. Van creatieve workshops en verkoop van tweedehands kleding tot huiswerkbegeleiding en een kinderclub. En iedere dinsdag is er een financieel spreekuur.

Naast de rondleiding genoot het college ook van een heerlijke lunch. In het voorste gedeelte van De Huiskamer is een lunchroom met een eenvoudige kaart. Vrijwilligers en mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zorgen voor de bediening. De Huiskamer is open van dinsdag tot en met zaterdag van 9.30 tot 16.00 uur.

Op de hoogte blijven kan via dehuiskamervanridderkerk.nl, facebook.com/dehuiskamervanridderkerk en instagram.com/dehuiskamervanridderkerk.