Feestelijke afsluiting Jeugdwielertour 3x2

17 augustus 2023, 09:00
Burgemeester Marco Oosterwijk met het winnende team.

Na een week van fietsen en zwemmen kwam er afgelopen zaterdag een einde aan Jeugdwielertour 3×2. Wethouder Fleur Stip en burgemeester Marco Oosterwijk waren ook bij de feestelijke afsluiting aanwezig.

De deelnemers, in de leeftijd van negen tot en met vijftien jaar, fietsten tot en met zaterdag allerlei routes. Niet alleen door Ridderkerk, maar ook naar Papendrecht, Hendrik-Ido-Ambacht en Nieuw-Lekkerland. In elke plaats speelden de bijna 250 kinderen een spel in het zwembad. Ruim tachtig vrijwilligers hielpen deze week mee. Het evenement, dat dit jaar voor de 51e keer werd gehouden, was afgelopen vrijdagavond ook in het Jeugdjournaal te zien.

Op vrijdagmiddag konden de kinderen na het zwemmen hun fiets versieren. De ochtend erna maakten de sportievelingen zich op voor een laatste rondrit door Ridderkerk. Voordat ze op de fiets stapten, ging een jury met behulp van wethouder Fleur Stip langs alle versierde tweewielers om te bepalen welke het mooist waren. Stip: “Het was erg leuk om alle versierde fietsen bij elkaar te zien. De kinderen zijn heel creatief geweest!”

Bij terugkomst maakte burgemeester Marco Oosterwijk tijdens de prijsuitreiking bekend welk team het algemeen klassement had gewonnen: Bij Nikkie aan tafel. Oosterwijk: “Iedereen heeft ontzettend goed z’n best gedaan, maar het belangrijkste is natuurlijk dat de kinderen veel plezier hebben gehad. Ik heb op school geleerd: drie maal twee is zes, maar 3×2 verdient van mij een tien!” Kinderburgemeester Meike Oosterwijk heeft Ridderkerkse kinderen ook opgeroepen om volgend jaar weer mee te doen. 3×2 begint dan op 12 augustus.