Feestelijke intocht Sinterklaas

30 november 2023, 09:00
Burgemeester Marco Oosterwijk en kinderburgemeester Meike Oosterwijk ontvingen Sinterklaas en zijn pieten aan De Schans in Slikkerveer.

Een week nadat hij Rijsoord al bezocht, kwam Sinterklaas zaterdag in Ridderkerk aan. Heel veel kinderen en ouders stonden hem op te wachten aan De Schans in Slikkerveer.

‘Spanje’, de stoomboot van Sinterklaas, kwam rond 11.00 uur aan in Slikkerveer. Muziek van de Hooi en Stro kapel zorgde voor een hoop gezelligheid op de boot en later op de kade. Burgemeester Marco Oosterwijk en kinderburgemeester Meike Oosterwijk verwelkomden Sinterklaas en zijn pieten. Het was voor beide burgemeesters de eerste keer dat ze de Sint mochten ontvangen in Ridderkerk.

Vanaf de Schans vertrok de Sint samen met de twee burgemeesters richting het Dillenburgplein. Dit deden ze in stijl: een koets met twee paarden vervoerde het hoge bezoek door Ridderkerk. Na het bezoek aan Slikkerveer trok de Sint verder richting het Koningsplein. Daar werd ondertussen al een feestje gevierd. Honderden kinderen gingen los tijdens de Kids Mega Pieten Party Sinterklaasshow, terwijl ze vol spanning op de komst van Sinterklaas wachtten.

Om 14.00 uur was het eindelijk zover: onder muzikale begeleiding van Muziekvereniging Harmonie Slikkerveer kwamen Sinterklaas, zijn pieten en de burgemeester en kinderburgemeester aan op het Koningsplein. Daar spraken ze het enthousiaste jonge publiek toe en zongen ze samen liedjes. De pieten deelden ondertussen een hoop lekkers uit aan de bezoekers. Aansluitend op het feestje op het plein bezocht de Sint het Winkelhart Ridderkerk en schudde hij nog een hoop handjes. De geslaagde intocht van Sinterklaas werd georganiseerd door Stichting Evenementen Ridderkerk.