Fietscontroles op Ridderkerkse scholen

9 november 2023, 09:00

Hebben Ridderkerkse leerlingen goede verlichting, goed werkende remmen en een werkende bel op hun fiets? De afgelopen weken hebben verschillende scholen door heel Ridderkerk de fietsen van hun leerlingen laten controleren.

De ouders of verzorgers van de leerlingen kregen een brief als aankondiging van de jaarlijkse fietscontrole. Zo konden zij samen met hun kinderen kijken of hun fietsen wel in orde waren. Was dit tijdens de fietscontrole toch niet het geval? Dan hebben de ouders en leerlingen enkele weken de tijd om de fiets te laten repareren voordat er een nieuwe controle volgt.

Veiligheid

Wethouder Peter Meij: “Een goed werkende fiets draagt bij aan de veiligheid van de fietser en de omgeving. Daarom is het belangrijk om fietsen regelmatig te controleren. Vanuit de gemeente dragen we deze actie dan ook een warm hart toe. Daarom ontvangen alle leerlingen van groep 8 die deel hebben genomen aan de controle een setje fietslampjes van de gemeente.”