Koffiemiddag: ‘Hoe sta jij ervoor?’

9 november 2023, 09:00
De presentatie wordt gehouden in De Huiskamer van Ridderkerk.

Door de hoge energiekosten en dure boodschappen hebben steeds meer mensen moeite met rondkomen. Dinsdagmiddag 14 november is daarom in De Huiskamer van Ridderkerk aan Sint Jorisstraat 8 een presentatie: ‘Hoe sta jij ervoor?’.

Heeft u vragen over geld of schulden of wilt u inzicht in uw financiële situatie? Wij denken graag mee en geven gericht advies. De informatie die u deelt is vertrouwelijk. De middag start om 13.00 uur en is een initiatief van Stichting Samen Redzaam en de gemeente.

Maar liefst 42 procent van de Nederlanders werd in het afgelopen jaar geconfronteerd met betalingsproblemen. Een deel daarvan zit zo diep in de schulden dat er professionele hulp nodig is. Aan het einde van hun geld houden ze steeds een stukje maand over en moeten daarom bewust nadenken over hun financiële situatie.

De presentatie wordt gehouden door Erik de Wit van Wooncompas. Hij is consulent incasso- en contractbeheer en geeft tips over problemen met de huur. Tijdens de koffiemiddag denkt hij samen met medewerkers van Stichting Samen Redzaam en de gemeente met u mee. Erik: “Samen maken we geld en financiën bespreekbaar. Hoe eerder u erbij bent, hoe groter de kans dat er oplossingen te vinden zijn.”

Op hoestajijervoor.nl kunt u een gratis test doen om inzicht te krijgen in uw financiën.