Kom erbij tijdens Week tegen Eenzaamheid

28 september 2023, 09:00
Wethouder Fleur Stip schoof vorig jaar aan bij het wijkdiner in Het Anker van Bolnes.

De Coalitie Een tegen Eenzaamheid biedt in Ridderkerk activiteiten aan in de Week tegen Eenzaamheid van 28 september tot en met 4 oktober.

De start was dinsdag met een themabijeenkomst over eenzaamheid. Daarnaast zijn er zestien activiteiten op verschillende locaties.

Voor alle Ridderkerkers is er ‘Heel Ridderkerk Kookt’ op zaterdag 30 september. In WVC West is er een bijeenkomst over huidhonger. In WVC Bolnes worden cupcakes gemaakt en komen er knuffelgeiten langs. In SWS Slikkerveer worden bonbons gemaakt. Voor handmassages kunt u langs bij Trefpunt Oost en SWS Slikkerveer. Jeugd kan bloemschikken, er is een Mattie-meeting en een LHBT-soos voor jong en oud. Bezoekerscentrum De IJsvogel nodigt iedereen uit voor koffie met appeltaart en een rondleiding in de Biologische Heemtuin. Voor de creatievelingen is er in de bibliotheek schilderen voor volwassenen. In Reyerheem is er een bijeenkomst Langer Thuis.

Een overzicht van de activiteiten vindt u in de folder die verspreid ligt door Ridderkerk. Hij is onder meer af te halen bij WVC Bolnes en WVC West, de bibliotheek, het gemeentehuis, De Loods en aan Schoutstraat 5. Of download de folder op de website van Facet Ridderkerk.

De Week tegen Eenzaamheid wordt georganiseerd als ondersteuning van het nationale actieprogramma Eén tegen Eenzaamheid. Gemeente Ridderkerk is hierbij betrokken. Daarom worden er regelmatig activiteiten georganiseerd om mensen samen te brengen.

Vragen over het programma? Neem contact op met Sandra van Marion of Henny de Wilt van Facet Ridderkerk via (0180) 432 350.