Mantelzorgers in het zonnetje

16 november 2023, 09:00
Wethouder Fleur Stip aan tafel met mantelzorgers.

Mantelzorgers konden afgelopen zaterdag even ontspannen en genieten van een lunch in Hofstede de Paradijshoeve. Die werd speciaal voor hen gehouden door Facet Mantelzorg voor de Dag van de Mantelzorg.

Op die dag zetten we mantelzorgers in het zonnetje als bedankje voor de zorg die zij verlenen aan een familielid, vriend, buur of kennis. Facet Mantelzorg had allerlei activiteiten geregeld om Ridderkerkse mantelzorgers te verwennen, waaronder een heerlijke lunch.

Zo’n veertig Ridderkerkse mantelzorgers waren zaterdag aanwezig. Tijdens de lunch hadden de mantelzorgers een moment voor zichzelf en konden ze even hun zorgen loslaten. Mantelzorgers waren ook blij om met lotgenoten ‘onder elkaar’ te zijn en herkenning te vinden.

Wethouder Fleur Stip schoof aan bij de lunch en ging met de mantelzorgers in gesprek. Stip: “Mantelzorgers zijn van onschatbare waarde. Ze staan dag en nacht klaar. Zorgen voor een ander wordt vaak als iets vanzelfsprekends gezien en wordt met liefde gedaan. Maar zorgen voor een naaste is vaak ook zwaar. Ik neem er mijn petje voor af.”

Bent u mantelzorger en heeft u vragen of hulp nodig? Dan kunt u terecht bij Facet Mantelzorg. Consulenten Lilian Sprong, Esther de Meza, Petra Heijmans en Angelique Bloemberg staan voor u klaar. Kijk voor meer informatie op de website van Facet Mantelzorg of bel naar (0180) 432 350.