Mattie Meeting in het teken van verbinding

12 oktober 2023, 09:00
Links: Robert van den Bout met de jongeren in gesprek over liefde, geluk en keuzes maken. Rechts: Wethouder Fleur Stip was er vorige week ook bij.

De jongerenwerkers van Facet Ridderkerk zetten zich in om eenzaamheid onder jongeren aan te pakken. Tijdens de Week tegen Eenzaamheid hielden ze vorige week donderdag een ‘Mattie Meeting’.

De avond stond in het teken van verbinding en was voor jongeren die zich wel eens eenzaam voelen, moeite hebben met contact leggen of meer vriendschappen willen. Zo’n vijftig jongeren waren erbij in De Gooth.

Tijdens de theatervoorstelling KIESpijn ging auteur en spreker Robert van den Bout met de jongeren in gesprek over liefde, geluk en keuzes maken. Dit deed hij met de nodige humor en op een soms prikkelende manier. De boodschap was: Kies voor je medemens. Kijk niet alleen op je telefoon, maar heb de mensen om je heen lief, want je hebt ze nodig.

Jongerenwerker Aaron Broere kijkt met een goed gevoel terug. “We proberen jongeren aan het denken te zetten over de keuzes die ze maken. Na afloop hoorde ik van een aantal van hen dat de voorstelling hen nieuwe inzichten heeft gegeven.”

Wethouder Fleur Stip was ook aanwezig. “Het was een verfrissende en inspirerende voorstelling. Het is heel fijn dat de jongerenwerkers jongeren samenbrengen en hen zo nieuwe inzichten geven.”

Er is ieder kwartaal een Mattie Meeting en er zijn nog veel meer activiteiten. Volg @JongRidderkerk op Instagram of kijk op de website van Facet Ridderkerk.