Met plezier hardlopen tijdens Ridderkerk City Run

21 september 2023, 10:19
\\domein.loc\media\BAR2020\ORG-OMO\CME\Beeldbank\RK\Foto's De Blauwkai\2023_Foto's\38_21 september

De eerste Ridderkerkse City Run was een groot succes. Afgelopen zondag startten er ruim 600 hardlopers, onder wie 150 kinderen.

Het Koningsplein was het middelpunt van de Run. Daar gingen de lopers voor de KidsRun en de vijf en tien kilometer enthousiast uit de startblokken. Bij terugkomst op het Koningsplein, dat omgebouwd was tot een muzikale arena, kregen de deelnemers na hun prestatie hun medaille omgehangen. Kinderburgemeester Meike Oosterwijk gaf na een korte toespraak het startschot van de KidsRun en moedigde de kinderen aan. Na 1,5 kilometer zweten, kregen de lopers van haar een medaille. Wethouder Fleur Stip trapte de vijf en tien kilometer af. De winnaars van de vijf kilometer waren Mario Poldervaart en Lindsey Faken. Zij was ook de snelste bij de tien kilometer met Erwin Poldervaart bij de mannen.

De Run was een initiatief van Gemeente Ridderkerk en Facet Ridderkerk. Ook bedrijven konden meedoen: de ‘best-lopende bedrijven’ werden in het zonnetje gezet. Volgens wethouder Stip is sporten niet alleen leuk, maar ook belangrijk. “Met dit evenement worden en blijven we samen gezond, en hebben we er nog plezier in ook.”

De Ridderkerk City Run is volgens de wethouder vooral zo’n succes geworden door alle vrijwilligers. “Zij hielpen tijdens de op- en afbouw, gaven de startnummers aan de lopers, deelden de medailles uit, regelden het verkeer en nog veel meer. Ik wil alle vrijwilligers, maar ook de sponsoren bedanken voor hun inzet. Jullie zijn onmisbaar!”