Pleegouders in het zonnetje

9 november 2023, 09:00
Wethouder Edward Piena reikte afgelopen maandagavond cadeaubonnen uit aan pleegouders.

In de Week van de Pleegzorg zijn pleegouders in Ridderkerk in het zonnetje gezet. Tijdens de bijeenkomst op maandag 6 november reikte wethouder Edward Piena cadeaubonnen uit aan pleegouders en bedankte hen voor hun geweldige inzet.

Tijdens de bijeenkomst stond wethouder Piena stil bij de dagelijkse liefde, zorg en aandacht die zij bieden aan pleegkinderen om hen een fijn en veilig thuis te bieden. Wethouder Piena: “Dat is iets om stil van te worden en wat ik enorm bewonder. U maakt dagelijks verschil in het leven van uw pleegkind(eren).”
Voor de pleegouders was de avond ook een mogelijkheid om verhalen te delen met andere pleegouders. Daarnaast konden zij hun pleegzorgbegeleiders en andere medewerkers van pleegzorgorganisaties ontmoeten.

Met de campagne ‘Jouw huis een 2e thuis’ vragen de pleegzorgorganisaties Enver, Horizon, Timon, Jeugdformaat en William Schrikker Gezinsvormen aandacht voor de kinderen die nog een veilig en fijn thuis zoeken. Tijdens de pleegzorgbijeenkomst werden 25 deurmatten neergelegd. Deze deurmatten staan symbool voor alle Ridderkerkse kinderen die nog pleegouders zoeken.

Wilt u meer weten over pleegouder worden? Pleegouder zijn kan ook flexibel, zoals alleen in de weekenden of vakanties. Ga naar www.pleegzorg.nl voor meer informatie.