Ridderkerk in kerstsfeer gehuld

14 december 2023, 09:00
De veertien meter hoge kerstboom op het Koningsplein.

Op het Koningsplein, voor het gemeentehuis, schittert zoals elk jaar weer een prachtige kerstboom. De boom werd vorige week door medewerkers van de gemeente geplaatst.

Op woensdagochtend werd de grote boom in alle vroegte naar het Koningsplein gereden. Met behulp van een speciale kraan werd de ruim veertien meter hoge Nordmannspar door de medewerkers in het midden van het plein gezet. Vervolgens werd hij versierd met ruim 1.500 energiezuinige LED-lampjes.

Oostendam

Burgemeester Marco Oosterwijk en wethouder Fleur Stip ontstaken vorige week woensdagavond de lichtjes in de kerstboom in Oostendam. Deze staat op de hoek van de Tarwestraat en de Roggestraat. Dit deden zij onder toeziend oog van vele wijkbewoners. De boom wordt al jaren voorzien van lichtjes door WijkIdeeTeam Oostendam. Voor de bewoners, jong en oud, was er ook allerlei lekkers. Onder andere glühwein, warme chocolademelk en kerststol.

De kerstboom op de hoek van de Tarwestraat en de Roggestraat in Oostendam.

Rijsoord

Ook Rijsoord is in kerstsferen gehuld. Op initiatief van WijkIdeeTeam Rijsoord is aan het Gieser Wildeman-erf in de Oude Boomgaert voor de eerste keer een kerstboom geplaatst. Bewoners hebben de boom van lichtjes voorzien. Ook de kerstman kwam nog even langs en ’s avonds was er een gezellige buurtborrel.

De kerstboom aan het Gieser Wildeman-erf in Rijsoord.

Oost en West

In Oost en West hielden de WijkIdeeTeams een kerstbomenactie. Straten konden zich aanmelden voor een gratis kerstboom. Deze konden zaterdag afgehaald worden. In Oost werden in totaal 20 bomen opgehaald en in West 10.

Heeft u een mooie foto van Ridderkerk in kerstsferen? Plaats hem in een reactie op het bericht over de kerstbomen op onze Facebookpagina.