Sterren en gezelligheid tijdens Kerstherberg

28 december 2023, 09:00
Burgemeester Marco Oosterwijk opende de Kerstherberg door een beeldje te plaatsen bij de tentoonstelling van kerststerren en kerststallen.

Volg de ster: dat was het thema van de Kerstherberg in Kerk aan de Maas afgelopen zondag. Het jaarlijkse evenement gaf voor jong en oud weer een gezellige invulling van de middag en avond voor kerst.

Na het welkom van Janny van der Voort, jeugdmedewerker van Kerk aan de Maas, en muziek van het Dickenskoor opende burgemeester Marco Oosterwijk de kerstherberg. In een toespraak stond hij stil bij het belang van de Kerstherberg. “Wat mooi dat we hier samen kunnen komen om het kerstverhaal met elkaar te delen.”

Na zijn toespraak in de kerkzaal liepen kinderen met sterren voor iedereen uit naar de tentoonstelling van kerststerren en kerststallen. Daar opende de burgemeester de middag en avond officieel door een beeldje met personen te plaatsen onder het motto ‘Volg de ster – er is plaats’, waarna alle lichtjes aangingen.

Activiteiten

De kerstherberg is georganiseerd door de Protestantse Gemeente te Bolnes en de Groene Tuinkerk in IJsselmonde om kerstavond op een gezellige manier in te luiden.

Naast de tentoonstelling en kerstliedjes gezongen door het Dickenskoor waren er allerlei activiteiten. Zo kon jong en oud opwarmen in het kerstcafé, meedoen aan creatieve workshops of de pubquiz. Ook was er een verhalenverteller en konden kinderen kijken en luisteren naar filmpjes en muziek.

Na de gezamenlijke maaltijd stond kerstavond in het teken van muziek: er was een kerstsamenzang en een avondviering met het kerstprojectkoor. De gezellige middag en avond werd afgesloten met glühwein, warme chocolademelk en kerstbrood.