Studietoeslag voor studenten met beperking

7 september 2023, 10:14

Heeft u een studerend kind met een langdurige fysieke of psychische beperking? En kan hij of zij niet werken naast een studie? Misschien komt uw kind in aanmerking voor een studietoeslag.

Voor studenten met een langdurige ziekte of beperking is het vaak lastiger om naast hun opleiding geld bij te verdienen. Deze studenten hebben mogelijk recht op studietoeslag. Dit is extra financiële hulp om toch een opleiding te kunnen doen of deze af te maken.

Voorwaarden

Uw studerende kind komt in aanmerking voor een studietoeslag als hij of zij onder andere in Ridderkerk woont, ouder is dan vijftien en niet binnen zes maanden hersteld is van de beperking. Om te beoordelen of uw kind niet kan werken naast een studie vragen wij een onafhankelijk medische advies op. Uw kind moet de studietoeslag zelf aanvragen.

Kijk op ridderkerk.nl/studietoeslag voor meer informatie over de studietoeslag en het aanvragen ervan.