Terugblik: Buurttent in Centrum

2 november 2023, 09:00
Wethouder Fleur Stip opende de Buurttent. Daarna gingen inwoners met elkaar, de gemeente en andere partners in gesprek.

Ideeën uitwisselen om het centrum nog levendiger te maken: dat deden centrumbewoners afgelopen zaterdag. In de Buurttent op het terrein van RTV-Ridderkerk konden zij met elkaar, de gemeente en partners in gesprek.

Wat gaat er goed in de wijk? Wat kan echt beter? In de Buurttent konden inwoners van de wijk Centrum elkaar zaterdagmiddag op een gezellige manier (beter) leren kennen. De kleinsten hoefden zich ook niet te vervelen: zij vermaakten zich met allerlei activiteiten.

Na de opening van wethouder Fleur Stip, René Belder van Facet Ridderkerk en Harro Zanting, directeur van Wooncompas, spraken de aanwezigen over allerlei onderwerpen. Groen en spelen kwamen hierbij veel aan bod. Inwoners willen bijvoorbeeld graag meedenken om speelvoorzieningen voor kleine kinderen te maken.

Centrumbewoners konden hun idee ook kwijt in de ideeënbrievenbus die in de tent stond. De medewerkers van het leefbaarheidsteam gaan met deze ideeën aan de slag. Ook konden inwoners zich aanmelden als vrijwilliger bij buurtpreventie.
Naast praten over wat beter kan, noemden een paar inwoners ook wat goed gaat in de wijk. Zij uitten hun dankbaarheid voor hun lieve buren en de hulp die zij van hen krijgen. De Buurttent was georganiseerd door Gemeente Ridderkerk, Wooncompas en welzijnsorganisatie Facet Ridderkerk.