Veel creativiteit bij ontwerpwedstrijd

7 december 2023, 09:00
Winnaar Chantal Waarts, wethouder Fleur Stip en voorzitter Jako van Slooten bekijken het nieuwe logo van stichting SOB Ridderkerk.

Chantal Waarts van het Farelcollege won de ontwerpwedstrijd voor een nieuw logo voor stichting Samenwerking Onderwijs Bedrijfsleven (SOB) Ridderkerk. In totaal deden vijftien leerlingen van het Maximacollege, Farelcollege en het Gemini College mee aan de wedstrijd.

Stichting SOB Ridderkerk wil graag een eigen logo voor meer herkenbaarheid. De opdracht was om een eenvoudig en herkenbaar logo te ontwerpen. De leerlingen werden daarbij begeleid door hun docenten van het vak beeldende vorming.

Na weken van schetsen was het afgelopen maandag zover. De leerlingen mochten in het gemeentehuis hun logo presenteren aan de jury. Die bestond uit voorzitter stichting SOB Ridderkerk Jako van Slooten en wethouder Fleur Stip. Er kwamen creatieve en originele ontwerpen voorbij. Na een kort beraad maakte de jury het winnende logo bekend.

De jury was het unaniem met elkaar eens. Het winnende logo heeft een frisse, eigentijdse uitstraling. Het bestuur van stichting SOB Ridderkerk is er heel blij mee. “Het nieuwe logo is toepasbaar op al onze uitingen. Hier kunnen we de komende jaren zeker mee vooruit!”, aldus Jako van Slooten.

Stichting SOB probeert bedrijven en scholen in Ridderkerk met elkaar te verbinden. Dit doen zij door het opbouwen van een actueel en divers bedrijvennetwerk waar scholen gebruik van kunnen maken en door het organiseren van verschillende evenementen.