Wijksafari Hitte in Ridderkerk-Oost

5 oktober 2023, 09:00

Wijkoverleg Ridderkerk-Oost, Klimaatverbond Nederland, weervrouw Margot Ribberink en gemeente Ridderkerk houden maandag 9 oktober een ‘Wijksafari Hitte’.

Tijdens deze bijeenkomst gaan we in gesprek over extreme hitte in de wijk Oost. Hittegolven en extreme temperaturen komen steeds vaker voor. Het is belangrijk om daarop voorbereid te zijn.
Waar in de wijk is het tijdens een hittegolf niet om uit te houden? Houdt u uw woning nog een beetje koel? En wie helpt buurtbewoners die last hebben van hitte? Onder leiding van Margot Ribberink bespreken we de problemen, maar bedenken we ook welke oplossingen kunnen helpen. De bijeenkomst is van 19.00 tot 21.00 uur aan De Genestetstraat 2.

Wilt u meedoen? Meld u aan bij Ray Eerland van het wijkoverleg via rayeerland@gmail.com. U kunt hem ook foto’s sturen van plekken waar het volgens u onaangenaam heet kan zijn. Deze bespreken we tijdens de bijeenkomst.