Rekenkamer

De rekenkamer ondersteunt de gemeenteraad in zijn controlerende taak.

Zij geeft hieraan invulling door:

  • de uitkomsten van het beleid en de beleidsuitvoering te toetsen op rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid;
  • de raad te voorzien van op onderzoek gebaseerde informatie over de beleidsuitkomsten en beleidsuitvoering;
  • waar nodig en mogelijk aanbevelingen voor verbeteringen te doen;
  • te streven naar bruikbare producten van hoge kwaliteit en betrouwbaarheid;
  • zijn werkzaamheden te verrichten in onafhankelijkheid en op objectieve, heldere en integere wijze.
  • De heer J.J. (Hans) Démoed (voorzitter)
    • Directeur strategie en beleid gemeente Kaag en Braassem (bezoldigd)
    • Lid bestuur Vereniging De Hollandsche Molen (onbezoldigd)
    • Voorzitter Raad van Toezicht Unicoz Onderwijsinstelling (bezoldigd)
    • LinkedIn profiel
    • De heer W. (Wilmar) de Lange
      • Informatiemanager bij Hogeschool Rotterdam (bezoldigd)
      • Docent/opleider bij CWO en Watersportverbond (onbezoldigd)
      • LinkedIn profiel
    • De heer H.M. (Marcel) Schippers
      • Manager Expertise Financiën en Control bij de gemeente Zoetermeer (bezoldigd)
      • Freelance docent voor Segment BV (bezoldigd)
      • Statutair directeur Voorne-Putten Werkt BV (bezoldigd)
      • Financieel directeur Elementen Spijkenisse BV (bezoldigd)
      • Lid bestuur (penningmeester) FAMO (onbezoldigd)
      • Lid commissie BBV (onbezoldigd)
      • LinkedIn profiel

      Rekenkamer Ridderkerk
      Ter attentie van mevrouw C. Garama
      Postbus 271
      2980 AG Ridderkerk
      E-mail: secretaris@rekenkamerridderkerk.nl