Verkiezing Europees Parlement

Op donderdag 6 juni 2024 is de Europees Parlementsverkiezing. U kunt dan stemmen voor de Nederlandse leden van het Europees Parlement.

Verkiezing Europees Parlement op donderdag 6 juni 2024

De verkiezing van de leden van het Europees Parlement wordt eens in de 5 jaar gehouden. Er bestaat binnen Europa geen uniforme verkiezingsprocedure voor het Europees Parlement. Ook de stemming vindt niet in alle lidstaten op dezelfde dag plaats. De volgende verkiezing voor de Nederlandse leden in het Europees Parlement vindt plaats op 6 juni 2024.

For English press the translate button.

Overige info

Heeft u vragen en/of opmerkingen over de verkiezing? Neem dan contact op met Team Verkiezingen van de gemeente via verkiezingen@ridderkerk.nl.

Definitieve uitslag Tweede Kamerverkiezing

De definitieve uitslag van de Tweede Kamerverkiezing in Ridderkerk is bekend. De meeste stemmen gingen naar de PVV, gevolgd door de VVD en het NSC. Het opkomstpercentage in Ridderkerk was 75,86%.

Processen-verbaal en tellingen Tweede Kamerverkiezing

Op deze pagina vindt u de processen-verbaal en de telling voor de Tweede Kamerverkiezing.