Gehandicaptenparkeerkaart voor zorginstelling

Als zorginstelling kunt u een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen voor het vervoer van uw bewoners met een handicap. De kaart staat op het kenteken van het voertuig van de instelling. U kunt meerdere kaarten aanvragen als uw instelling meerdere voertuigen gebruikt.

  • Vul het aanvraagformulier in.
  • Log in met eHerkenning (eH3).
  • U betaalt direct met iDEAL.

Wij nemen binnen 8 weken een beslissing of u de parkeerkaart krijgt.

  • De instelling moet gevestigd zijn in Ridderkerk.
  • De instelling staat ingeschreven bij de WTZi (Wet Toelating Zorginstellingen).
  • Het bestuur van een instelling doet de aanvraag. Op een parkeerkaart voor een instelling staan:
    • een hoofdletter I
    • de naam van de instelling
    • de naam van de directeur
    • de handtekening van de directeur
  • De voertuigen waarvoor u de parkeerkaart aanvraagt, moeten op naam van de instelling staan.
  • U mag de kaart alleen gebruiken voor het vervoer voor mensen met een handicap die in de instelling verblijven.
  • Een instellingenkaart is maximaal 5 jaar geldig.

Als we uw aanvraag goedkeuren, krijgt u van ons een brief met informatie over het ophalen van uw parkeerkaart. Daarna kunt u de kaart persoonlijk ophalen in het gemeentehuis. U maakt hiervoor online een afspraak.

Meenemen bij het ophalen van de kaart

  • de brief waarin staat dat u de parkeerkaart krijgt
  • een geldig identiteitsbewijs
  • bij verlenging: de vorige parkeerkaart

U zet uw handtekening op de parkeerkaart voordat u de kaart meekrijgt.

Een gehandicaptenparkeerkaart kost € 30,30.

Maximaal 5 jaar. Daarna kunt u de kaart verlengen door een nieuwe aan te vragen. Doe dit minimaal 8 weken voordat de kaart verloopt. U bent dan altijd op tijd. Het kan tot 8 weken duren voor we over uw aanvraag beslissen.