Klantportaal Mijn Inkomen
Krijgt u geld van de gemeente Ridderkerk, zoals een uitkering of bijzondere bijstand? Dan kunt u gebruik maken van het klantportaal ‘Mijn Inkomen’. In ‘Mijn Inkomen’ ziet u informatie over uw uitkering. U kunt daar ook zelf uw gegevens aanpassen als dat nodig is. Voor het inloggen gebruikt u DigiD.
In ‘Mijn Inkomen’ ziet u welke gegevens onze gemeente van u heeft. U kunt daar ook gegevens aanpassen en documenten uploaden.
Log in met DigiD.
‘Mijn Inkomen’ is een persoonlijke online omgeving. Deze omgeving, ook wel ‘klantportaal’ genoemd, biedt u de mogelijkheid zelf persoonlijke gegevens en een aantal documenten in te zien en te downloaden. Bijvoorbeeld:
- Uw contactgegevens;
- uw uitkeringsspecificatie en jaaropgave;
- wanneer uw uitkering is betaald en hoeveel dit was;
- de opbouw en het saldo van uw vakantiegeld;
- eventuele openstaande vorderingen.
Inloggen doet u met uw DigiD. Daardoor weten we zeker dat alleen u de gegevens kunt inzien.
Heeft u geen DigiD? Dan kunt u deze aanvragen via DigiD aanvragen of activeren. Het aanvragen en activeren van uw DigiD duurt ongeveer 3 werkdagen.
Met dit klantportaal bieden we u meer service, gemak en controle. U hoeft de gemeente niet meer te bellen of te mailen om documenten te krijgen, zoals specificaties en jaaropgaven. U kunt deze nu zelf downloaden en eventueel printen via het portaal. Stopt uw uitkering? Dan kunt u uw gegevens nog 5 jaar bekijken.
- Uw contactgegevens. Let op: wij gebruiken deze gegevens om met u te communiceren;
- uw maandelijkse opgave van inkomsten (uit werk nu of vroeger);
- veranderingen in uw werk. Bijvoorbeeld als u (deeltijd) gaat werken of stopt met werken;
- veranderingen in uw woon- of gezinssituatie. Bijvoorbeeld als er iemand bij u komt wonen;
- uw vakantie of verblijf buiten de gemeente Ridderkerk of in het buitenland;
- veranderingen in uw vermogen. Bijvoorbeeld als u een auto koopt of een erfenis krijgt;
- uw bankrekeningnummer waarop wij de uitkering storten;
- ontvangst of verandering van alimentatie;
- wordt u gevraagd om bewijsstukken aan te leveren, naar aanleiding van een aanvraag of verzoek? Dan kunt u deze ook in het portaal uploaden.
Neem contact met ons op. Wij helpen u graag verder.