Klantportaal Mijn Inkomen

Krijgt u geld van de gemeente Ridderkerk, zoals een uitkering of bijzondere bijstand? Dan kunt u gebruik maken van het klantportaal ‘Mijn Inkomen’. In ‘Mijn Inkomen’ ziet u informatie over uw uitkering. U kunt daar ook zelf uw gegevens aanpassen als dat nodig is. Voor het inloggen gebruikt u DigiD.

In ‘Mijn Inkomen’ ziet u welke gegevens onze gemeente van u heeft. U kunt daar ook gegevens aanpassen en documenten uploaden.

DigiD Logo

Log in met DigiD.

Naar Mijn inkomen

‘Mijn Inkomen’ is een persoonlijke online omgeving. Deze omgeving, ook wel ‘klantportaal’ genoemd, biedt u de mogelijkheid zelf persoonlijke gegevens en een aantal documenten in te zien en te downloaden. Bijvoorbeeld:

  • Uw contactgegevens;
  • uw uitkeringsspecificatie en jaaropgave;
  • wanneer uw uitkering is betaald en hoeveel dit was;
  • de opbouw en het saldo van uw vakantiegeld;
  • eventuele openstaande vorderingen.

Inloggen doet u met uw DigiD. Daardoor weten we zeker dat alleen u de gegevens kunt inzien.

Ga naar ‘Mijn Inkomen’

Heeft u geen DigiD? Dan kunt u deze aanvragen via DigiD aanvragen of activeren. Het aanvragen en activeren van uw DigiD duurt ongeveer 3 werkdagen.

Met dit klantportaal bieden we u meer service, gemak en controle. U hoeft de gemeente niet meer te bellen of te mailen om documenten te krijgen, zoals specificaties en jaaropgaven. U kunt deze nu zelf downloaden en eventueel printen via het portaal. Stopt uw uitkering? Dan kunt u uw gegevens nog 5 jaar bekijken.

  • Uw contactgegevens. Let op: wij gebruiken deze gegevens om met u te communiceren;
  • uw maandelijkse opgave van inkomsten (uit werk nu of vroeger);
  • veranderingen in uw werk. Bijvoorbeeld als u (deeltijd) gaat werken of stopt met werken;
  • veranderingen in uw woon- of gezinssituatie. Bijvoorbeeld als er iemand bij u komt wonen;
  • uw vakantie of verblijf buiten de gemeente Ridderkerk of in het buitenland;
  • veranderingen in uw vermogen. Bijvoorbeeld als u een auto koopt of een erfenis krijgt;
  • uw bankrekeningnummer waarop wij de uitkering storten;
  • ontvangst of verandering van alimentatie;
  • wordt u gevraagd om bewijsstukken aan te leveren, naar aanleiding van een aanvraag of verzoek? Dan kunt u deze ook in het portaal uploaden.

Neem contact met ons op. Wij helpen u graag verder.