Extra hypotheekruimte voor energiebesparing

Gaat u verhuizen binnen of naar Ridderkerk? Of gaat u uw huis verbouwen en wilt u meteen verduurzamen? Bij het kopen of verbouwen van een huis kunt u extra geld lenen via de hypotheek voor verduurzaming, zoals isolatie en zonnepanelen.

U kunt via uw nieuwe (bij koop) of bestaande (bij verbouwing) hypotheek extra geld lenen voor energiebesparende maatregelen, tot 6% van de woningwaarde met een maximum van € 9.000.
Hoewel u hogere hypotheeklasten heeft, staat daartegenover dat u maandelijks bespaart op energiekosten. Dit verhoogt tevens de waarde van uw huis en bereidt u voor op aardgasvrij wonen.

Voor welke maatregelen kan ik extra lenen?

Deze verbeteringen aan uw huis vallen onder de regeling ‘extra hypotheek voor energiebesparende voorzieningen’:

• Isolatie van dak, vloer en gevel
  • HR++ en triple glas
  • Isolerende kozijnen en deuren
  • (Hybride) warmtepomp
  • Zonnepanelen
  • Energiezuinige ventilatie
  • Douche met warmteterugwinning

Waar kan ik advies krijgen over de verduurzaming van mijn woning?

De gemeente biedt u een gratis verduurzamingsadvies door een energie-expert aan. Ze werkt hiervoor samen met de WoonWijzerWinkel, het onafhankelijk energieloket voor inwoners. Met een voucher kunt u een adviesgesprek in de showroom van de WoonWijzerWinkel (in Rotterdam) krijgen. Dan ziet u meteen welke maatregelen er zijn. Of een advies aan huis, waar meteen een inspectie van uw woning wordt gemaakt voor een advies op maat.

Welke makelaars en hypotheekadviseurs doen mee aan dit initiatief?

Voor meer informatie over dit initiatief kunt u terecht bij de volgende makelaars en hypotheekadviseurs in Ridderkerk en Barendrecht. Bij deze organisaties kunt u de voucher voor het adviesgesprek krijgen.

Ridderkerk

• Lamper & Van Vliet Woningmakelaars