Een prettig contact: daarvoor zijn we samen verantwoordelijk

Wanneer u contact hebt met de gemeente, in het gemeentehuis, via de telefoon, WhatsApp of via een brief, is het fijn als dit contact prettig verloopt. Zowel voor u als voor de medewerker(s) met wie u contact heeft.

Dat geldt ook wanneer u een medewerker van de gemeente spreekt op een andere locatie, denk aan een informatiebijeenkomst, of bij een activiteit in de buurt of op straat.

Huisregels voor een prettig contact

Daarom hebben we als gemeente een zogenaamde ‘servicecode’. Dat zijn huisregels die maken dat een gesprek op een redelijke manier verloopt. Ook als het over zaken gaat die misschien minder leuk zijn.

Onze servicecode

In een gesprek met de gemeente kunt u op het volgende rekenen:

  • We zijn respectvol, eerlijk en klantgericht.
  • We zijn duidelijk over uw en onze rechten en plichten.
  • We geven alleen informatie die we zeker weten.
  • Afspraken komen we na.
  • We leggen uit wat we doen.
  • Bent u het niet eens met onze beslissing, dan hoort u van ons hoe u bezwaar kunt maken.
  • Wanneer we een fout maken, dan geven we het toe en vertellen we hoe en wanneer deze hersteld wordt.

Wat wij van u verwachten:

  1. Geef medewerkers de ruimte om hun werk te doen.
  2. Volg de instructies van de medewerkers op.
  3. Zorg voor rust en verstoor de orde niet.
  4. Onveilig, gewelddadig of intimiderend gedrag is niet toegestaan.

In het gemeentehuis gelden aanvullende regels. Deze vindt u op een bord bij de glazen pui.

We wensen u een prettig bezoek en contact toe!