Ik ben mijn stempas kwijt

Als u mag stemmen krijgt u een stempas thuisgestuurd. U ontvangt uw stempas uiterlijk 8 november 2023. Heeft u geen stempas ontvangen, bent u deze kwijt of is deze erg beschadigd? Dan kunt u binnenkort een nieuwe stempas aanvragen bij de gemeente.

Er zijn 3 manieren om een stempas aan te vragen: online, schriftelijk of persoonlijk.

• Vul het aanvraagformulier in. U logt in met uw DigiD. Houd uw gebruikersnaam en wachtwoord bij de hand.
  • U kunt tot uiterlijk vrijdag 17 november 2023, 17.00 uur online een stempas aanvragen bij de gemeente.
  • U krijgt binnen 3 werkdagen een nieuwe stempas thuisgestuurd.
  • Vul het aanvraagformulier voor een vervangende stempas in. U kunt dit formulier downloaden via de website van de Rijksoverheid, ophalen in het gemeentehuis of aanvragen via e-mail verkiezingen@ridderkerk.nl.
  • Stuur het ingevulde formulier en uw stempas naar Gemeente Ridderkerk, t.a.v. Team Verkiezingen, Postbus 271, 2980 AG Ridderkerk.
  • Het formulier moet uiterlijk 17 november 2023, 17.00 uur door de gemeente zijn ontvangen.
  • De gemeente stuurt u een stempas.

Maak een afspraak of bel de gemeente via 0180 451 234. Als u de pas persoonlijk aanvraagt, kan dat tot uiterlijk dinsdag 21 november 2023 voor 12.00 uur.

Stempas beschadigd

Of u met een beschadigde stempas kunt stemmen, hangt af van de soort beschadiging. De volgende onderdelen van uw stempas moeten nog goed zijn:

• uw naam, adres en woonplaats
  • uw geboortedatum
  • over welke verkiezing het gaat
  • het nummer van de stempas
  • het hologram op de stempas