Online vragenlijst verlengd privaat laden

1 februari 2024, 09:00
Heeft u interesse in verlengd privaat laden? Geef uw mening in onze online vragenlijst.

Het aantal elektrische auto’s is enorm gegroeid de afgelopen jaren, ook in Ridderkerk. Dit zorgt voor uitdagingen op het gebied van elektrisch opladen. Met een online vragenlijst onderzoeken we de mogelijkheden voor verlengd privaat laden.

We vinden het belangrijk dat Ridderkerkers de mogelijkheid hebben om elektrisch te rijden. Naast de openbare laadmogelijkheden in de gemeente, willen we daarom de mogelijkheden in kaart brengen om verlengd privaat laden mogelijk te maken.

Bij verlengd privaat laden kunt u uw laadpunt die op uw privéterrein staat, gebruiken om uw elektrische voertuig op openbaar terrein op te laden. Hierbij moet de laadkabel vaak over de stoep, weg of andere openbare grond gelegd worden. Uw private laadpunt wordt dan met een verlengkabel, bijvoorbeeld via een kabelgoot of speciale tegels, doorgetrokken naar een openbare parkeerplaats. Let wel, het gaat hier niet om een gereserveerde parkeerplaats.

Heeft u interesse in verlengd privaat laden? U kunt uw mening geven via onderstaande vragenlijst.

Met de resultaten onderzoeken we de mogelijkheden voor een proef voor het verlengd privaat laden. U kunt tot en met 15 februari reageren op de enquête.