Geluidsscherm Oosterpark weer stap dichterbij

In het Oosterpark gaan we zowel een geluidsscherm aanleggen als het veld van honk- en softbalbalvereniging de Rowdies verplaatsen.

Kunst bewonderen tijdens Kunstroute Ridderkerk

Inwoners konden afgelopen weekend kennismaken met lokale kunstenaars tijdens de Kunstroute Ridderkerk. 25 kunstenaars zetten hun kunstwerken in de kijker tijdens de 31ste editie van het culturele evenement.

Het recept voor persoonlijke verzorging

Alleen de apothekerskast in het magazijn en de dichtgemaakte gaten in het plafond van de goederenlift en de stortkoker verwijzen nog naar Apotheek Timmers. Toch komen er nog geregeld mensen met een doktersrecept in hun hand binnen bij haarsalon De Oude Apotheek.

Spreekuur wijkbrandweerman en boa’s

Heeft u vragen voor wijkbrandweerman Martin Bouman of één van de boa’s? Kom dan naar één van de spreekuren in de brandweerkazerne.

Nieuwe partners Coalitie Eén tegen Eenzaamheid

Tijdens de Coalitie Eén tegen Eenzaamheid Ridderkerk in Theater het Plein op 18 april tekenden nieuwe coalitiepartners Aafje, Leliezorggroep, Bibliotheek AanZet en Stichting De Overburen een samenwerkingsovereenkomst. Ook sloten leden van de lokale coalitie aan bij de filmmiddag.

Terugblik: Buurttent in Rijsoord

Ideeën uitwisselen om de Mauritshoek, Mauritsstraat en de Mauritsweg nog mooier te maken: dat deden buurtbewoners afgelopen zaterdag. Tijdens de Buurttent konden zij met elkaar, de gemeente en partners in gesprek.

Programma Dodenherdenking op zaterdag 4 mei

Tijdens de Nationale Dodenherdenking op zaterdag 4 mei herdenken we de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en van oorlogssituaties en vredesoperaties daarna.

Geef elektrische apparaten een tweede leven

De vrijmarkt tijdens Koningsdag is voor veel mensen het moment om gebruikte spullen, zoals elektrische apparaten en elektrisch speelgoed, te verkopen. Onverkochte apparaten belanden vaak bij het afval, terwijl recyclen mogelijk is.

Besluiten gemeenteraad 18 april

De gemeenteraad heeft vergaderd. Lees verder voor de genomen besluiten.

Siem Verhoeven lid Oranje-Nassau

Siem Verhoeven ontving donderdagavond een koninklijke onderscheiding. De Ridderkerker werd benoemd tot lid in de Orde van Oranje-Nassau voor zijn jarenlange inzet als koster van de Eben-Haëzerkerk in Slikkerveer.