Snellere busverbinding naar Rotterdam Zuidplein dichterbij

22 februari 2024, 09:00
De bussen zijn herkenbaar aan de rode kleur en het logo van R-net.

In Ridderkerk werken we aan een plan voor de aanleg van een snelle busverbinding met Rotterdam Zuidplein, ook wel R-net verbinding genoemd.

De lijn loopt vanaf de Verbindingsweg via de Populierenlaan tot de Vlietlaan en terug naar Rotterdam, over de route van de huidige lijn 146. Het ontwerp van deze lijn maken we in afstemming met inwoners. Voor het eerste deel, de Populierenlaan, hebben we inmiddels een voorlopig ontwerp gemaakt. Wij koppelen dit ontwerp begin maart terug aan inwoners van en rondom de Populierenlaan. Voor de volgende delen van de verbinding gaan we komende tijd in overleg met omwonenden en belanghebbenden.

Toekomst

Bereikbaarheid is essentieel voor Ridderkerk. Daarom zetten we in op goed openbaar vervoer. Het is daarbij van belang dat we aangehaakt blijven op de regionale ontwikkelingen binnen het openbaar vervoer. Een belangrijk regionaal uitgangspunt is een goede en snelle verbinding tussen gemeenten. Daarom werken we in Ridderkerk aan een nieuwe snelle busverbinding. Met de nieuwe verbinding kunnen inwoners uit Ridderkerk straks makkelijker heen en weer reizen voor bijvoorbeeld werk, studie of familiebezoek.

Buurtbus

Daarnaast is het van belang dat inwoners in en rondom Ridderkerk mobiel zijn. Daarom investeren we onder andere in de buurtbus. Die maakt het mogelijk om u snel binnen en rondom de gemeente te verplaatsen. Samen met inzet op het verbeteren van lokale wegen, fietspaden en bijvoorbeeld fietsvoorzieningen bij bushaltes, zorgen snelle busverbindingen en de buurtbus dat Ridderkerk in de toekomst bereikbaar is en blijft.