Voor ieder wat wils bij Duurzaam Wonen Beurs

2 november 2023, 09:00
FOTO Ook wethouder Henk van Os (links) liet zich informeren tijdens de Duurzaam Wonen Beurs.

Ridderkerkers konden zich zaterdag laten informeren en inspireren tijdens de Duurzaam Wonen Beurs.

Van der Valk Hotel Ridderkerk was omgetoverd tot een centrum van duurzaamheid. Bezoekers konden kennismaken met alles wat met groen en duurzaam wonen te maken heeft. De beurs bracht kennis, ervaring en innovatie samen. Praktische tips, financiële inzichten of groene innovaties, er was voor ieder wat wils.

Er waren allerlei innovatieve bedrijven uit de regio aanwezig. Bezoekers konden langs de kramen lopen, producten en oplossingen bekijken en een gesprek aangaan met de ondernemers. Van verduurzamen en besparen via zonne-energie, woningisolatie en warmtepompen tot het vergroenen van de tuin en groene daken. Daarnaast konden bezoekers zich laten informeren over de leningen en subsidies die er zijn.

Er waren presentaties en workshops over verschillende thema’s. Zo hield Edo van Baars, beleidsadviseur energiebesparing, een lezing over de verborgen impact van onze consumptie. De WoonWijzerWinkel besprak de financiële kant van duurzaam wonen.

Ook de vrijwilligers van het Repair Café waren aanwezig. Kapotte huishoudelijke apparaten werden ter plekke nagekeken en indien mogelijk meteen gerepareerd. Tenslotte werd onder de bezoekers een regenton ter waarde van €50,- verloot.