Uitlaatplaatsen en losloopgebieden

In Ridderkerk kan uw hond op een aantal plekken loslopen. In heel Ridderkerk geldt de opruimplicht voor hondenpoep.

Opruimplicht

De gemeente Ridderkerk heeft geen hondenbelasting meer. Het is dus niet nodig uw (nieuwe) hond(en) aan te melden voor hondenbelasting. Wel geldt in heel Ridderkerk de verplichting de poep van uw hond op te ruimen. U kunt het zakje weggooien in een van ruim 700 afvalbakken van de gemeente.

Op de kaart of in de tabel kunt u per wijk zien waar de losloopgebieden te vinden zijn.

Wijken

Locaties

Bolnes Kievitsweg (3 keer)
Slikkerveer Randweg, Reijerweg ter hoogte van Bourgondische laan, Stadhouderslaan ter hoogte van Prinses Margrietstraat, Baden Powellstraat
West Reijerpark ten westen van Kastanjelaan 27a, Reijerpark ten zuiden van Kruisweg 3, hoek Populierenlaan en Rotterdamseweg, deel van park bij Jhr. De Savornin Lohmanstraat, Ferdinand Bolstraat, Lagendijk langs begraafplaats
Centrum Poesiatstraat, parkje bereikbaar vanaf Sint Jorisstraat, hoek P.C. Hooftstraat en Vondellaan
Donkersloot achter Donkerslootsedijk 372, Havenkanaal, de Gorzen ten zuiden van Gorzenweg
Het Zand hoek Rotterdamseweg en Havenkanaal, hoek park Hugo de Groothof en Vlietlaan en Erasmuslaan
Oost niet van toepassing
Drievliet Karper langs de singel
Oostendam niet van toepassing
Verenambacht Handelsweg achter de bedrijven
Rijsoord park Wevershoeve, Geerlaan langs A16, Sandelingeweg langs de Waal
Buitengebied Staatsbosbeheer beheert de buitengebieden. Dat doen ze namens Natuur- en Recreatieschap IJsselmonde. Op de website van Staatsbosbeheer vind je informatie over de regels voor honden in het buitengebied.