Deze pagina is verlopen.
Terug naar de vorige pagina

Aanleg nieuwe elektriciteitskabels

Stedin Netbeheer werkt aan 4 kilometer nieuwe elektriciteitskabels tussen de Ringdijk 392 en het Seringenplantsoen.

De nieuwe elektriciteitskabels zijn nodig om Ridderkerk ook in de toekomst van voldoende stroom te voorzien. Zo is meer capaciteit nodig voor de toename van het gebruik van stroom. Dit komt door de energietransitie, zoals het overstappen van onder andere gas op elektriciteit, het terugleveren van stroom (zonnepanelen), etc.

Om overlast zoveel mogelijk te voorkomen worden boringen gemaakt. De elektriciteitskabels komen voor het grootste deel diep onder de grond te liggen (10 – 20 meter).

Werkzaamheden tot nu toe

De werkzaamheden zijn gestart bij het hoogspanningsstation aan de Ringdijk en de Baden Powellstraat. Het opslagterrein is op de Baden Powellstraat. Daar wordt zand en grond opgeslagen. Hier staat ook een grote zeefmachine. Die blijft op het terrein van de Baden Powellstraat. Daarmee worden een groot deel van de geluidshinder en trillingen voorkomen. Het bosje aan de Noordenweg is gesnoeid en Stedin heeft bouwhekken om het voetbalveldje aan de Dr. Kuyperstraat geplaatst.

Planning

De werkzaamheden duren tot en met oktober 2023. Er wordt gewerkt van 07.00 tot 17.30 uur. Zit het werk tegen, dan kan het zijn dat er langer wordt doorgewerkt. Kijk voor een uitgebreide planning op de BouwApp.

Wat merkt u van de werkzaamheden?

• Tijdens de werkzaamheden verandert de stroomvoorziening niet. U kunt alle elektrische apparaten zoals het koffiezetapparaat, koelkast en vriezer gewoon blijven gebruiken;
  • Voor de Noordenweg geldt tijdelijk een omleidingsroute;
  • De boormachine maakt een brommend geluid. Dat kan als hinderlijk worden ervaren;
  • De boormachine veroorzaakt geen trillingen;
  • Het voetbalveld kan tijdens de werkzaamheden niet gebruikt worden;
  • Vrachtwagens komen klei / water ophalen en brengen boorstangen.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie over de werkzaamheden in de BouwApp. Of download de BouwApp via de Playstore of Appstore op uw telefoon of tablet. Zoek in de app naar ‘Boringen Ridderkerk’. Open het project en klik op ‘volgen’.