Asielschip 1,5 week naar Hellevoetsluis

22 februari 2024, 09:00

De komende weken wordt de haven van Ridderkerk gebaggerd. Om dit mogelijk te maken verhuist het asielschip Calypso van 23 februari tot 4 maart naar Hellevoetsluis.

In 2022 is al een groot deel van de haven gebaggerd. Het is nu nodig om ook het andere deel aan te pakken. Om op deze plek te kunnen baggeren moet het schip worden verplaatst. Dit is niet mogelijk binnen Ridderkerk. Daarom is er gekeken naar oplossingen in de regio. De gemeente Voorne aan Zee (waar Hellevoetsluis onderdeel van is) vangt het schip daarom tijdelijk op.

De beheerscommissie waarin belanghebbenden uit de directe omgeving samenkomen met de gemeente en politie, is vooraf geïnformeerd.

Via vluchtelingenopvang@ridderkerk.nl kunt u uw vragen stellen over het asielschip.