Raad en inwoners ontmoeten elkaar

12 oktober 2023, 09:00
Het was gezellig druk tijdens de jaarlijkse ontmoeting.

Inwoners konden vorige week kennismaken met de gemeenteraadsleden en burgerleden. In het gemeentehuis werd de jaarlijkse Ontmoeting rond de Begroting gehouden.

De gemeenteraad organiseert jaarlijks een bijeenkomst rond de plannen en de begroting voor volgend jaar. Daarbij staat de kennismaking en ontmoeting tussen gemeenteraad, inwoners en organisaties centraal.

De aanwezige inwoners konden de raadsleden donderdagavond vertellen over hun ideeën voor Ridderkerk. Er werd ook kennisgemaakt met een aantal Ridderkerkse organisaties. Natuurvereniging Eiland IJsselmonde, BIZ Winkelhart Ridderkerk, Stichting Beter voor elkaar, Vrouwen van Nu, Buurtpreventie Drievliet ‘t Zand, Bij Bosshardt, V.V. Rijsoord, Rondo, Sport Service Ridderkerk, Interkerkelijk Diaconaal Beraad, Social Store, Oranjevereniging Rijsoord en ToBe lieten zien wat zij doen.
De griffier verzorgde daarnaast in de raadszaal een korte presentatie over het werk van de gemeenteraad.

De begroting 2024 vindt u op ridderkerk.begrotingsapp.nl. Daarin kunt u zien hoe de gemeente aan haar geld komt en waaraan we dat het komende jaar willen uitgeven.