Buurtbus zoekt chauffeurs

18 januari 2024, 09:00
De buurtbus zoekt nieuwe chauffeurs.

De buurtbus zoekt nieuwe chauffeurs voor buslijn 608, 609 en 610. Dat zijn de buurtbuslijnen tussen Ridderkerk en Barendrecht.

Bent u op zoek naar vrijwilligerswerk en vindt u autorijden leuk? Dan kunt u het team chauffeurs versterken voor een paar uur per week. Het rooster wordt gemaakt in overleg.

Aanmelden

De buurtbus is een bus voor maximaal acht personen en wordt volledig gereden door vrijwilligers. Zonder deze enthousiaste vrijwilligers zou de buurtbus niet bestaan en zou er geen OV meer zijn in bepaalde delen van Ridderkerk. In 2023 reisden ruim 40.000 passagiers met de buurtbus en dit aantal stijgt nog steeds. Het merendeel van de reizigers gebruikt de buurtbus in de spitsuren om naar school of werk te reizen.

Iedereen met een geldig rijbewijs B tussen de 21 en 76 jaar kan zich aanmelden. Heeft u een paar uurtjes per week over? Via busridderkerk@hotmail.com kunt u zich aanmelden als vrijwilliger.