Eerste gratis bomen en struiken thuisbezorgd

16 november 2023, 09:00
Wethouder Peter Meij overhandigde samen met Joeri van der Schans van De Bloemenjungle de eerste boom aan mevrouw Burik en haar zoontje.

De wijken Rijsoord, Oostendam, Donkersloot en Cornelisland zijn vele bomen en struiken rijker. Maandag werden de eerste bezorgd.

Vanaf deze week bezorgt De Bloemenjungle de bestelde bomen en struiken. Wethouder Peter Meij ging maandag mee op pad. Samen overhandigden ze de eerste boom aan mevrouw Burik aan de Mauritsweg. De heer Noorlander aan de Waaldijk nam de eerste struiken in ontvangst.

Krijgt u ook een gratis boom of struik? Ze worden aan huis afgeleverd. U hoeft daarvoor niet thuis te zijn. Bij de boom krijgt u een plantinstructie, zodat u precies weet hoe u de boom goed in uw tuin kunt planten.

Met deze actie werken we samen aan een groener Ridderkerk. Groen zorgt voor een gezonder klimaat en is goed voor vogels en insecten.

De bomenactie in Rijsoord, Oostendam, Donkersloot en Cornelisland was een groot succes. Er werden 130 bomen en 242 struiken aangevraagd. De afgelopen jaren is de actie in alle wijken in Ridderkerk gehouden. In totaal zijn bijna 1.000 extra bomen geplant in Ridderkerk. De gemeente kijkt of de actie herhaald kan worden.