Fairtrade in Ridderkerk

29 juni 2023, 08:08

Ridderkerk is trots om een Fairtrade-gemeente te zijn. Dit laat zien dat zowel de gemeente als inwoners, winkels, horeca, bedrijven en instellingen Fairtrade belangrijk vinden en er actief aandacht aan besteden.

Fairtrade houdt in dat producenten in arme landen een eerlijke prijs ontvangen voor hun producten. Daarnaast worden er eisen gesteld aan goede arbeidsomstandigheden. Bij Fairtrade-producten is er geen sprake van kinderarbeid of extreem lange werkdagen. Bovendien wordt er bij het productieproces rekening gehouden met het milieu.

Actieve inzet van kernteam

Om ervoor te zorgen dat Ridderkerk zijn status als Fairtrade-gemeente behoudt, heeft een kernteam de verantwoordelijkheid om initiatieven en campagnes te ontwikkelen. Denk aan een lokale campagne ter gelegenheid van de Fairtrade-week. Het kernteam bestaat uit gepassioneerde en enthousiaste inwoners die zich inzetten voor Fairtrade in hun gemeente. Ze vormen een echte burgerbeweging die zich actief inzet voor eerlijke handel.

Vrijwilligers gezocht

Het kernteam is op zoek naar vrijwilligers. Draagt u Fairtrade een warm hart toe in uw gemeente? Ga op onze website dan naar de pagina Fairtrade om u aan te melden.