Kinderboerderij in eigen beheer

7 februari 2024, 16:34

De gemeente Ridderkerk heeft sinds 1 januari 2024 kinderboerderij De Dierenhof in het Oosterpark in eigen beheer.

De Dierenhof is een recreatieve voorziening waar Ridderkerkers kennis kunnen maken met (boerderij)dieren, natuur en milieu. Zo zijn er verschillende dieren, zoals geiten, schapen, ezels, konijnen en reptielen. Kinderen kunnen de dieren voeren en knuffelen. Het beheer van de kinderboerderij was voorheen uitbesteed aan een externe partij. De gemeente heeft een groot deel van het personeel overgenomen. Mensen die met veel betrokkenheid, passie en liefde de dieren verzorgen en de kinderboerderij onderhouden.

Spelen en leren

De komende tijd gaat de gemeente een plan maken hoe de kinderboerderij verder vorm te geven. Zo worden de dierenverblijven aangepast, onderzoekt de gemeente de mogelijkheden voor samenwerkingen met maatschappelijke partners en bekijkt de gemeente of het mogelijk is om meer activiteiten te kunnen organiseren op de boerderij. Wethouder Peter Meij: “We willen meer educatieve activiteiten op de kinderboerderij aanbieden zodat kinderen spelenderwijs leren over dieren, natuur en milieu.” Later wordt hierover een beslissing genomen.