Ridderkerk doet het samen!

9 januari 2024, 17:00
De ruim 300 mensen die zich voor Gemeente Ridderkerk inzetten.

De Gemeente Ridderkerk heeft vanaf 1 januari 2024 weer een eigen ambtelijke organisatie. De ruim 300 mensen in deze organisatie gaan dagelijks vol enthousiasme voor u aan de slag.

De start van de nieuwe organisatie werd maandagochtend gevierd met het motto: Ridderkerk doet het samen! De ruim 300 medewerkers waren op het gemeentehuis voor een feestelijk ontbijt. Tijdens deze ochtend werd ook het vernieuwde logo en huisstijl van de gemeente gepresenteerd.

Burgemeester Marco Oosterwijk en wethouder Henk van Os (bedrijfsvoering) spraken de nieuwe medewerkers toe: “Iedereen heeft de afgelopen tijd keihard gewerkt om per 1 januari gereed te staan. We zien heel veel positieve en enthousiasme mensen die aan de slag willen voor Ridderkerk. Daar zijn we heel trots op!”

Ridderkerk was van 2014 tot en met afgelopen december onderdeel van de BAR-organisatie, waarin het samenwerkte met de gemeenten Barendrecht en Albrandswaard. Vanaf 1 januari 2024 heeft Ridderkerk weer een eigen ambtelijke organisatie voor alle beleids- en uitvoeringstaken. De afgelopen maanden is er hard gewerkt om de overgang naar de nieuwe organisatie soepel te laten verlopen. De Gemeente Ridderkerk werkt voor haar inwoners en ondernemers, maar het ondersteunt met een aantal teams ook de Gemeente Albrandswaard. Op het gebied van onder andere financiën, ICT, personeelszaken en juridisch advies, wordt Ridderkerk bediend door De BedrijfsvoeringsPartner.

Lijkt het u leuk om te werken bij de Gemeente Ridderkerk? Kijk op de website Werken voor Ridderkerk voor al onze vacatures.