Verduurzamen: we helpen u op weg

15 juni 2023, 09:00
Jether Kooiman (tweede links) krijgt als eerste de verduurzamingsvoucher, uit handen van wethouder Henk van Os (rechts), in het bijzijn van Soffree Makelaardij en Taxaties.

Gemeente Ridderkerk heeft verduurzaming hoog op de agenda staan. Daarom stimuleren we met acties, leningen en subsidies inwoners om hun huis te verduurzamen.

Zo kunnen mensen die naar of binnen Ridderkerk verhuizen, of hun huis verbouwen gebruik maken van een gratis verduurzamingsadvies via de WoonWijzerWinkel. Ze kunnen extra geld lenen voor de verduurzaming van hun huis. De kosten voor het adviesgesprek met de WoonWijzerWinkel worden vergoed door de gemeente, via een voucher. Dat adviesgesprek kan bij u thuis of bij de WoonWijzerWinkel plaatsvinden. De vouchers worden verstrekt via Ridderkerkse makelaars en hypotheekadviseurs.

Energiecoach

Met de verwachte hitte de komende periode kan de energiecoach u helpen om op een duurzame manier deze dagen door te komen. De coach geeft praktische tips waarmee u comfortabel kunt blijven wonen én kunt besparen op uw energierekening.

Doe-het-zelvers

Het isoleren van uw huis is een verstandige keuze. Dit leidt tot meer comfort, minder energieverbruik en dus een lagere energierekening. Als u zelf de isolatiemaatregelen kunt uitvoeren, komt u in aanmerking voor een subsidie ter waarde van 1.350 euro.

Wethouder Henk van Os: “Werken aan een duurzame gemeente is belangrijk voor de huidige en toekomstige generatie. Door inwoners te helpen om bewuste keuzes te maken, zetten we een belangrijke stap richting een duurzamere toekomst voor heel Ridderkerk.”

Op ons duurzaamheidsplatform ridderkerk.nl/duurzaam vindt u een overzicht van de acties, initiatieven, leningen, subsidies en meer.