Jeugdlintje aanvragen

Kent u een jonge held? Een kind tussen de 6 en 18 jaar dat het verschil maakt in Ridderkerk? Zet hem of haar dan met het Jeugdlintje in het zonnetje!

Hulde aan onze jonge helden

Met het Jeugdlintje laat de gemeente zien dat zij de maatschappelijke en/of vrijwillige inzet van kinderen en jongeren in Ridderkerk waardeert.

Een kind komt in aanmerking als het aan onderstaande voorwaarden voldoet.

Hij of zij:

• woont in Ridderkerk.
  • heeft een heldendaad verricht en/of
  • zet zich op eigen initiatief belangeloos en vrijwillig in voor Ridderkerkers of in de wijken en/of
  • heeft een bijzondere prestatie geleverd en/of
  • heeft zich in het afgelopen jaar minimaal een halfjaar op eigen initiatief voor de maatschappij ingezet.

U kunt kandidaten aanmelden via het aanmeldformulier. U kunt geen groepen aanmelden. Kandidaten kunnen niet zichzelf aanmelden.

Een jury beoordeelt de aanvragen. De jury behandelt alle aanmeldingen vertrouwelijk.