Parkeervergunning

Heeft u een auto en woont of werkt u in een gebied met betaald parkeren? Dan kunt u een parkeervergunning aanvragen. U hoeft dan niet iedere keer opnieuw te betalen wanneer u parkeert. Vraag de vergunning online aan met DigiD of eHerkenning.

Vraag een parkeervergunning aan als u in een van onderstaande straten woont of een bedrijf heeft:

• Benedenrijweg, huisnummers 4, 7, 9, 13 en 15
  • Coosje Ayalstraat 1 tot en met 119 oneven
  • Paulus Potterstraat 74 tot en met 96
  • Kerksteeg 2 tot en met 10 even
  • Kerkweg 12 tot en met 51
  • Kerkweg 52 tot en met 56
  • Kerkweg 61 tot en met 69
  • Kerksingel 2 tot en met 28
  • Klaas Katerstraat
  • Ringdijk 11, 13 en 15
  • Schepenstraat 2
  • Westmolendijk 2 tot en met 14
  • Westmolendijk 19 tot en met 39
  • Molensteeg 4 tot en met 20
  • Sint Jorisstraat 3 tot en met 9
  • Slingehof.

• U staat ingeschreven in het vergunningsgebied. U woont hier, of u heeft er uw bedrijf.
  • De auto staat op uw naam door het kentekenbewijs, een lease-contract of een werkgeversverklaring.

Stuur direct mee:

• (scan van) uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs)
  • (scan van) het kentekenbewijs van uw auto of het lease-contract of een werkgeversverklaring waarin staat dat de auto door u in gebruik is.

• Inwoners: vanaf € 80,10
  • Bedrijven: € 109,80

Meer informatie vindt u in de tarieventabel parkeerbelasting 2024.

Voor wijziging van uw kenteken moet u een nieuwe vergunning aanvragen.

Als u een parkeervergunning heeft gekregen, staat in onze brief (beschikking) wat u moet doen als u de parkeervergunning wilt opzeggen.

We nemen uw aanvraag in behandeling en bekijken of u aan alle voorwaarden voldoet. U ontvangt binnen 6 weken bericht of u de vergunning krijgt.