Feestelijke opening Jeugdwielertour 3x2

15 augustus 2024, 09:00
De enthousiaste kinderen speelden maandag tijdens de opening allerlei spelletjes, waaronder spijkerbroekhangen.

Een hele week fietsen en zwemmen: dat doen zo’n 220 Ridderkerkse kinderen tussen negen en zestien jaar. Tijdens Jeugdwielertour 3×2 staat elke dag in het teken van sportiviteit en gezelligheid.

Burgemeester Marco Oosterwijk gaf maandagmorgen samen met kinderburgemeester Maya van den Ham op het veld van SV Slikkerveer het startsein van 3×2. De jonge deelnemers fietsen tot en met zaterdag allerlei routes. Niet alleen door Ridderkerk, maar ook naar Hendrik-Ido-Ambacht, Nieuw-Lekkerland en Binnenmaas. In elke plaats spelen de kinderen een spel in het zwembad.

De week sluit op zaterdag feestelijk af. Traditiegetrouw maken de deelnemers op hun versierde fietsen een ererondje door Ridderkerk. Aansluitend is er een gezellige finale in sporthal De Fakkel.

Het evenement wordt dit jaar voor de 52e keer gehouden en mede mogelijk gemaakt door vele sponsors en ruim 85 vrijwilligers.