Feestelijke opening Jeugdwielertour 3x2

10 augustus 2023, 09:00
Wethouder Fleur Stip opende afgelopen maandag Jeugdwielertour 3x2.

Een hele week fietsen en zwemmen: dat doen rond de 240 Ridderkerkse kinderen van negen tot en met vijftien jaar. Tijdens Jeugdwielertour 3×2 staat elke dag in het teken van sportiviteit en gezelligheid.

Gezellig was het zeker tijdens de opening afgelopen maandag. Wethouder Fleur Stip opende 3×2 bij SV Slikkerveer. Ze sprak de enthousiaste kinderen toe en telde af om het evenement officieel te starten.
De jonge deelnemers fietsen tot en met zaterdag allerlei routes. Op maandag werden de fietsen gecontroleerd en speelden de kinderen spelletjes bij SV Slikkerveer. Op dinsdag ging de fietstocht naar Papendrecht, woensdag naar Hendrik-Ido-Ambacht en vandaag zijn ze in Nieuw-Lekkerland. Morgen fietsen ze door Ridderkerk en eindigt de route bij De Fakkel. In elke plaats spelen de kinderen een spel in het zwembad. Ruim tachtig vrijwilligers helpen deze week mee.

Na het zwemmen stappen de kinderen vrijdag weer op de fiets om hun tweewieler te versieren. Zaterdagochtend beslist wethouder Fleur Stip met een jury welke fietsen het mooist versierd zijn. Stip: “Het is mooi om te zien dat zoveel kinderen meedoen aan dit evenement om met elkaar te sporten en te spelen. Zeker voor kinderen die niet op vakantie gaan, is dit een mooie mogelijkheid om erop uit te gaan en nieuwe vrienden te maken.” De week eindigt met een rondrit door Ridderkerk met alle versierde fietsen. In de middag onthult burgemeester Marco Oosterwijk bij De Fakkel welk team de mooist versierde fietsen heeft.